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Xcode13부터 AppDelegate의 기능이 AppDelegate와 SceneDelegate로 나뉘었습니다.
SceneDelegate는 간단히 말해서 스플릿뷰를 지원하는 것에 대한 기능이라고 생각할 수 있습니다.
하지만 SceneDelegate를 사용하지 않는 세팅이 필요한 경우도 있습니다
세팅:
1. Info에서 Scene관련 내용 지우기
2. SceneDelegate 파일 지우기
3. AppDelegate안에 클래스 내부에 window 선언하기
var window: UIWindow?
4. AppDelegate에서 SceneDelegate 관련 코드 지우기
func application(_ application: UIApplication, configurationForConnecting connectingSceneSession: UISceneSession, options: UIScene.ConnectionOptions) -> UISceneConfiguration {
// Called when a new scene session is being created.
// Use this method to select a configuration to create the new scene with.
return UISceneConfiguration(name: "Default Configuration", sessionRole: connectingSceneSession.role)
}
func application(_ application: UIApplication, didDiscardSceneSessions sceneSessions: Set<UISceneSession>) {
// Called when the user discards a scene session.
// If any sessions were discarded while the application was not running, this will be called shortly after application:didFinishLaunchingWithOptions.
// Use this method to release any resources that were specific to the discarded scenes, as they will not return.
}
참고사항
https://velog.io/@dev-lena/iOS-AppDelegate%EC%99%80-SceneDelegate
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